nbuu.com | Trial keskustelupalsta

Trial-aiheista keskustelua
It is currently Fri May 25, 2018 8:37 pm

All times are UTC + 2 hours

Post new topic Reply to topic  [ 11 posts ] 
Author Message
 Post subject: Palstan aktiivisuudesta
PostPosted: Wed Jan 24, 2018 11:58 am 
Mekaanikko

Tuolla Ostetaan ja myydään osiossa on esitetty arvioita syiksi keskustelun vähäisyyteen ja ratkaisuehdotuksia. Siirrän keskustelun tänne, luulen että ei ole loogisin paikka etsiä sitä kaupankäyntiosiosta.

Jo joitain vuosia on monet "perinteiset" keskustelupalstat hiljentyneet kun käyttäjät ovat siirtyneet toisille foorumeille, kuten Facebook, tai mitä niitä nyt onkaan. Esimerkiksi trialilla on Facebookissa suljettu ryhmä. Siellä on artikkeleita hiljalleen, enemmän tiedotusluonteisia kuin keskustelua; kerrotaan kisoista, halutaan näyttää kuvia paikoista jossa ollaan, kuvia treeneistä, jopa videoita. En ole siellä paljoakaan keskustelua nähnyt, mutta sekin kaikki on pois täältä. Ja olkoon niin, käyttäjät päättävät itse mitä käyttävät.

Onhan se käyttäjälle helpompaa kun voi parilla klikkauksella ladata kuvaa ja videota muiden nähtäväksi. Täällä vastaavaan pitäisi nähdä vähän vaivaa: tallentaa kuvat ja videot ensin jonnekin ja sieltä sitten linkkejä tänne. Siihen suuntaan selvästi ollaan menossa. Myynti-ilmoituskin on helppo tehdä sitä varten erikseen kehitettyyn työkaluun, kuvat ymv hoituvat minimivaivalla.

En oikein osta logiikkaa että tämän palstan hiljaisuus johtuu siitä että kauppaosiossa on vanhoja ilmoituksia. Niitä on ollut siellä aina, silloinkin kun täällä vielä oli elämää. Monissa noissa "virallisissa" myyntikaluissa on automaattinen ratkaisu tähänkin, ei jää ilmoitukset roikkumaan. Täällä ilmoittajan pitäisi asia itse hoitaa, ja kuten nähdään, se jää tekemättä. Käytetään entistä enemmän tiettyyn tarkoitukseen suunniteltua ympäristöä. Käytön pitää olla helppoa.

TSir

Profile  

PostPosted: Wed Jan 24, 2018 6:48 pm 
Uudehko käyttäjä

Pientä elonmerkkiä. Hyvä.
Itse olen "vakiokalustoa" tuolla VMPK;n foorumilla, jossa keskustellaan myös classicista ja vanhoista moottoripyöristä yleensä, mutta nykyään myös hieman trialeista. Suosittelen vierailemaan palstalla ja jopa rekisteröitymään foorumille, jos kerrottavaa tuntuisi olevan.
Se on erinomaisen toimiva ja aktiivinen foorumi keskusteluineen ja rompetoreineen. Hyvä esimerkki, kuinka keskustelufoorumi elää ja voi hyvin.

"En oikein osta logiikkaa että tämän palstan hiljaisuus johtuu siitä että kauppaosiossa on vanhoja ilmoituksia. "

En minäkään, eikä varmaan juuri kukaan, mutta kyllä se jonkinlainen käyntikortti on. Antaa mielestäni todella huonon kuvan, jos yli 500 ilmoitusta roikkuu siellä koristeena ja 5 on aktiivisia. Vähän niinku kivijalkakauppa, jonka hyllyt pullottavat tyhjiä muovikasseja, joissa vain parissa oikeasti on jotain.
Itsekin jotain etsin ja toisaalta löysin. Kovin odotuksin tänne tulin ja houkuttelinpa muutaman mukaani, mutta kovasti olen pettynyt palstan hiljaisuuteen.
Tottahan sekin. Ei kivijalka enää kannata, kun netistä saa kaiken.

Mutta eihän siinä mitään, jos porukka, tai kuten Jaakkovaakko sanoi, ne kolme muutakin ovat sitä mieltä.
Keskustelua ei synny väkisin ja jos tuntuu, että kaikki sanottava on jo sanottu, niin toimikoon tämä alan oppikirjana.

Trial romppeiden myyntipaikkana tämä olisi vallan mainio, jos vaan porukka malttaisi pitää sitä kukin tahollaan ajantasaisena.

Jatkukoon siis jutustelu feistuubin suljetulla osastolla...

Harmi. Monen olen kuullut sanovan, että trial on piilotettu jonnekin, eikä tietoa ilman onkimista löydy.
Piis duuds. Olen hieman yrittänyt positiivisessa mielessä tökkäistä muurahaispesää, josko se heräisi eloon.

Profile  

PostPosted: Wed Jan 24, 2018 6:51 pm 
Uudehko käyttäjä

"Siirrän keskustelun tänne, luulen että ei ole loogisin paikka etsiä sitä kaupankäyntiosiosta."

Olihan minulla täälläkin jonkinlainen herättely, mutta reiluun sataan lukukertaan parin kuukauden aikana ei kommentteja tullut, joten poistin.

Profile  

PostPosted: Wed Jan 24, 2018 10:23 pm 
Tuleva mestari

Tämä palsta taisi vetää viimeiset henkäyksensä viime vuoden keväällä. Aika pitkään me Markun kanssa mesottiin lähestulkoon
kaksistaan täällä, yleensä heittäen huonoa läppää asian vierestä.
En tiedä onko koko raijalia harrastava porukka siirtynyt tyystin facebookin maaailmaan keskustelemaan, itse en siihen kuulu, joten en tiedä.
Ei uskoisi että täällä oli joskus vilkasta keskustelua moottoripyöräilystä...

Profile  

PostPosted: Fri Jan 26, 2018 7:55 pm 
Tuleva mestari

Jep näin se tais olla ja kun muut vain odettelivat että Juhan kanssa keksitään kaikkea surkeaa läppää mutteivat itse halunneet ki8rjoittaa mitään niin meillä tuli sellainen päätös että tämä oli tässä. Somepaskaan en koske edes metrin kepillä.

Profile  

PostPosted: Fri Feb 16, 2018 5:30 pm 
Uudehko käyttäjä

tsirkia wrote:
En oikein osta logiikkaa että tämän palstan hiljaisuus johtuu siitä että kauppaosiossa on vanhoja ilmoituksia. Niitä on ollut siellä aina, silloinkin kun täällä vielä oli elämää. Monissa noissa "virallisissa" myyntikaluissa on automaattinen ratkaisu tähänkin, ei jää ilmoitukset roikkumaan. Täällä ilmoittajan pitäisi asia itse hoitaa, ja kuten nähdään, se jää tekemättä. Käytetään entistä enemmän tiettyyn tarkoitukseen suunniteltua ympäristöä. Käytön pitää olla helppoa.

TSir

Kuten olen toisaalla maininnut, laittanut jopa yyveetä adminille, tarjoudun vaikka väliaikaisilla oikeuksilla siivoamaan myynti-osion ajantasaiseksi.

Miksei tällainen tarjous kelpaa ??? Olisi kaikkien (kolmen) etu, eikä keneltäkään mitään pois.

Profile  

PostPosted: Wed May 02, 2018 8:49 pm 
Site Admin

Voisihan noita vanhoja myynti-ilmoituksia poistaa, toisaalta kuka siitä hyötyisi. Piirit on niin pienet, että ehkä kiva nähdä sielläkin jotain tapahtuvan. Mopoja kun on joskus aika vaikea myydä eteenpäin, vaikka hintalappu on tosi matala.

tosiaan tuo facebookin trial-ryhmä taitaa olla nykyään 'se' paikka, mihin lajikeskustelu menee.

Käytettävyydestä on pakko sanoa se, että tämähän (phpBB) on alunperin keskustelupalsta, eikä mikään kauppakamari. käyttäjä joutuu näkemään tylsää ylimääräistä vaivaa, mikä ymmärettävästi jää helposti tekemättä.

Saisit samantien admin-oikeudet ean, jos henkilökohtaisesti oltaisiin joskus tavattu. Olen kuitenkin vasta noin 7 vuotta koittanut antaa tätä vastuuta eteenpäin.

Profile  

PostPosted: Sat May 05, 2018 4:23 pm 
Potentiaalinen mestari

Niin no, kaikki ei ole facebookissa... eikä ole menossakaan. Ymmärrän LinkedIn:n mutta en facebookkia. Jos kaikki asiat siirtyy facebookkiin ja jos se on jotenkin oleellista harrastukselle niin meidän perheen osalta kyseinen harrastus loppuu siihen.

Miettikää nyt myös sitä että jos alle 16v pitäisi saada myös seurata asioita niin facebookkia ei lain mukaan saa kesän jälkeen käyttää eikä sen puoleen whats uppiakaan. Tämän BBSn käytölle ei ole ikärajoja.

Profile  

PostPosted: Sat May 05, 2018 8:29 pm 
Harrastelija

En tule itse ikinä liittymään mihinkään naamakirjaan. Ihmetyttää helvetisti miksi on olemassa tämä SULJETTU naamakirja palsta.
MIKSI?

Profile  

PostPosted: Sun May 06, 2018 12:17 pm 
Site Admin

montesa wrote:
En tule itse ikinä liittymään mihinkään naamakirjaan. Ihmetyttää helvetisti miksi on olemassa tämä SULJETTU naamakirja palsta.
MIKSI?

en tiedä miksi se on suljettu, mutta uskon että sitä moni käyttää siksi että sitä on kännykällä helpompi käyttää JA sinne kun lisäilee vaikka kuvia/videoita, niin saa tykkäyksiä joista tulee kivoja notifikaatioita :)

Profile  

PostPosted: Mon May 07, 2018 8:42 pm 
Potentiaalinen mestari

^jotkut kutsuu tuota huomiohuor....miseksi :lol:

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 11 posts ] 

All times are UTC + 2 hours