nbuu.com | Trial keskustelupalsta

Trial-aiheista keskustelua
It is currently Thu Apr 18, 2019 8:45 pm

All times are UTC + 2 hours

Post new topic Reply to topic  [ 86 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6
Author Message
 Post subject: Re: Trial on kuollu?
PostPosted: Mon Dec 17, 2012 8:47 pm 
Potentiaalinen mestari

Hoi!
Ei trial ole kuollu, eikä kuole, mutta....

---jotta kaikki muutkin kuin 10 kärkikinaajaa olisivat asiasta vähänkään jyvällä,
niin voisko joku laittaa yksinkertaisen selkeästi asian esille vaikka ranskalaisia perun... viivoja käyttäen, kiitos?!

-tt-

Profile  

PostPosted: Mon Dec 17, 2012 11:28 pm 
Harrastelija

Näistä top kymppi kinaajista, niin Ossi näyttäisi olevan siellä aika korkealla SM-taulukossa ja Samuell aika korkealla siellä Sakun sääntörikkomuksia tekevistä ns. A-trial-ajajista.
Kertokaapas joku nyt aikuisten oikeasti, vaikkapa sääntöexpertti Saku, miksi meillä Suomessa toiseksi korkeinta trial-ajelu-luokkaa ei palkita mitenkään?
Kuppeja ja muita ns. mestaruuksia on jaossa, mutta ne kaverit, jotka joutuvat laittamaan itsensä likoon, että Hindrenit, Himmaset ja Myöhäset saavat sen SM-kullan, niin ei palkita?
Miksi A-luokka on ns. paaria? Huonompi kuin ..........mikä?
Miksi et Saku nouse sinne A-luokkaan, kun Sinun taidot sinne edellyttää taidat ollu B-luokan kärkiporukoissa aika usein? Ei olis enää kivaa,kivaa,kivaa? Ketäs muita Sinun kavereita sinne pitäisi "nostaa"?
Mikä h-vetti tätä yhteisöä vaivaa? Puhutaan kaikkiaan muutamasta kymmenestä harrastajasta ja koko pakka on täysin sekaisin.
Luetelkaas ne tämän vuoden kisat missä EI ollut jaksotuomareita.
No hyvä!
Olen kirjoitellut tänne nimimerkillä Montesa. Sekin on nyt loppu. Ei tässä ole mitään tolkkua.
Paavo Kymäläinen
ps. Taidan nyt lopettaa kaiken kirjoittelun trialista, kun on niiiiiiiin vaikeaa. Sisältää myös meidän nettisivuston.

Profile  

PostPosted: Tue Dec 18, 2012 5:13 pm 
Potentiaalinen mestari

Hyvin tehty!

Mäkin lopetan Sakun nimellä kirjoittelun.
Ps. Voiko huutonetissä myydyt Transitin pölykapselit jättää kokeiltavaksi Veikkolan Nesteelle?

-saku-

Profile  

PostPosted: Wed Dec 19, 2012 11:33 am 
Aloittelija

Näistä huhuista mitä olen uusista säänöistä kuullut on mullakin tietysti mielipide.
Se että saa jalat maassa tehdä mitä vaan niin pitäisi mun mielestä viidennestä jalasta tulla 5 pinnaa. Muuten ei välttämättä tiedä onko tullut suunnistus kisoihin vai trial kisoihin. Silloin tulisi käytettyä "jalkoja" harkiten eikä roiskimalla.
Mä kuulin hyvän perustelun sille säännölle että kun mopo sammuu niin saa laittaa jalan maahan. Sähkö mopot kun tekee tulemista. Ne kun ei sammu.
Kaikille niille jotka jatkaa vielä itkua uusista säännöistä (minä mukaan lukien) pitää muistaa että lajiparlamentin kokous on avoin tilaisuus jossa näitä asiota mietitään. Jos et (en) ollut paikalla niin seuraa mahdollisuus vaikuttaa on noin vuoden päästä.

Toivon uusista säännöistä huolimatta että, ensi kesänä kisoissa nähdää enemmän kuskeja kuin tänä vuonna. Enduro ja crossi kuskit ajamaan ja kokeilemaan trialia. Nyt on helpot säännöt tulla kokeilee. :wink:

Profile  

PostPosted: Wed Dec 19, 2012 12:45 pm 
Tuleva mestari

Ossi wrote:
Se että saa jalat maassa tehdä mitä vaan niin pitäisi mun mielestä viidennestä jalasta tulla 5 pinnaa. Muuten ei välttämättä tiedä onko tullut suunnistus kisoihin vai trial kisoihin.

Moi

Ei sovi nykyiseen sosiaalitanttaTrialiin. Lähes kaikille junnuille tulisi paha mieli, kun saisivat melkein joka jaksolta vitosen.
Silloin olisi helpompaa siirtyä siihen ehdottamaani 0,1,2 ja 3 sääntöön. Kolmosella ei tulisi kauhian pahamieli.

Mutta tällä huhutulla ei sääntöjä säännöllä on pakko tehdä selkeät aikarajat jaksoille. Kaikille luokille. Silloin ehkä olisi järkevintä siirtyä jaksokohtaisiin aikoihin.

t:Saku

Profile  

PostPosted: Wed Dec 19, 2012 1:01 pm 
Aloittelija

Joo selkeat aikarajat joka jaksolle ja tietenki jokaiselle luokalle eri aika kun jakso saattaa olla eri pituinen eri luokilla.
HYVÄ HYVÄ.

Niin ja Saku vois ottaa aikaa kaikilla jaksoilla ja kaikilta kuskeilta että se olis varmasti tasapuolista.
Ja varmuuden vuoksi ei kerrottais kuskille kuinka paljon sillä olisi aikaa kyseisellä jaksolla, se ois niin jännää.
HYVÄ HYVÄ.

Säännöt on varmaan päätetty ja kohta ne julkaistaan jossain. Ja niillä ajetaan ens kausi ainaki...

Oli ne mitä oli. Nyt on jo paskat housussa niin turha kai tässä on enää rutista...

Profile  

PostPosted: Wed Dec 19, 2012 3:01 pm 
Tuleva mestari

Ossi wrote:
Niin ja Saku vois ottaa aikaa kaikilla jaksoilla ja kaikilta kuskeilta että se olis varmasti tasapuolista.

Ei hyödytä mitään, kun sossusäännöissä ei ole sille mitään kohta.

Mulla olisi ehkä kaikkein paras idea. Tehdään säännöt missä kaikille annetaan kaikilta jaksoilta nolla. Sitten kaikilla on hauskaa.

t:Saku

Profile  

PostPosted: Wed Dec 19, 2012 5:31 pm 
Potentiaalinen mestari

Hoip!

Ehdotan jakson maksimiajaksi 13 sekuntia. (ei jonoja ja kaikilla olis hauskaa)

Noh.... Joulu tulee varmasti ja ilmatietoiskulaitoksen meteoriitit lupaavat LÄHES varmaa valkeaa Joulua!!!
(vittu metri lunta ja 15 pakkasta)

-mauno-

Profile  

PostPosted: Thu Jan 10, 2013 11:44 am 
Aloittelija

Onpas täällä hiljaista. Mökötättekö te vaikka kauden alkuun ei ole kuin muutama kuukausi?

Uusinta Helsingin uutiset -lehteä lukiessa mieleen tupsahti keskustelu trialin tulevaisuudesta. Tuossa olisi hyvä keino tuoda laji pimeistä ja märistä metsistä urbaaniin ympäristöön: http://www.snadistadi.fi/Etusivu (minulla ei ole mitään yhteyttä yritykseen tai intressiä mainostaa kyseisen yrityksen palveluja).

Tuonne kuusi kypärää ja sähköpyörää. Aluksi kerhotoimintana trialia kaupunkilaispennuille (kerhot, leirit ja kurssit), myöhemmin pysyvä rata ja vapaata harjoittelua? Miksei puolileikkimielisiä kisojakin MPT:n tapaan?

Paikkaan on helppo päästä, siellä käy sopivan ikäisiä houkuteltavia erilaisten aktiviteettien parissa ja yrittäjän näkökulmasta saattaisi olla houkutteleva lisä tarjontaan?

Ripa

Profile  

PostPosted: Thu May 02, 2013 4:34 pm 
Uusi käyttäjä

Tämähän on, kuin keltaisen lehdistön otsikko; yhtä paikkansapitämätön. Ja jos on kuolemaisillaan, niin elvytetään; meistä harrastajistahan se on hyvin pitkälti kiinni.

Tosin otsikon ruudittamana avaudun nyt henkilökohtaisesti tällä palstalla.

Olen aivan aloittelija, siis alkuajelija, mutta silti saan siitä enemmän irti, kuin alkavista jääkiekon MM-kisoista 2013 AD. Aloin harrastamaan aktiivisesti motocrossia ja enduroa neljä vuotta sitten sekä nyt viimein tätä trialia, johon olen tällä hetkellä erityisen innostunut. Täällä Jyvässeudulla on mahtavat treenimaastot ja ajaakin saa aamu yhdeksästä ilta kahdeksaan. On haastavaa kalliota ja helpompaa reittiä. Tänäänkin kävin reilun tunnin ajamassa ja onpa hieno fiilis.

Tätäkin lajia on helppo mollata sellaisten, joilla ei ole mahdollisuutta itse kokeilla tai jostain muusta syystä. Heitä löytyy aina - valitettavasti.

Sanasta kuolema olen hieman otettu. Henkilökohtaisesti kävin elämän rajamailla puolitoista vuotta sitten ja tuon jälkeen päätin, että nyt on aika tehdä ja harrastaa sellaista, mitä ei ole tullut tehtyä. Päätöksessäni olen pysynyt. Tässä kohtaa ei tarvitse ajatella, että haen sympatioita mistään suunnasta. Tätäkään asiaa ei tajua, ennenkuin itse heräät Ambulanssissa matkalla Lasarerttiin ja mietit elämäsi kulkua.

Haasteellista ajokautta ja valoisia ajokokemuksia teille kaikille. :D

Pietu

Profile  

PostPosted: Tue Nov 17, 2015 2:36 pm 
Tuleva mestari

Tämä on vanha kuin.. mutta keretaus on ....
https://www.youtube.com/watch?v=nlmHW0xWUYo

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 86 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6

All times are UTC + 2 hours