nbuu.com | Trial keskustelupalsta

Trial-aiheista keskustelua
It is currently Wed Feb 20, 2019 1:19 pm

All times are UTC + 2 hours

Post new topic Reply to topic  [ 7 posts ] 
Author Message
PostPosted: Sat Apr 25, 2015 5:21 pm 
Aloittelija

Terve !

Osaltaan tämä kirjoitus varmaan kuuluisi tuonne KILPAILUT kategorian alle...mutta luulen, että täällä saan hiukan enemmän keskustelua aikaan.
Tänään varmaan ei kukaan pääse moittimaan, että tulokset eivät löydy nopeasti...sillä trial-kikka on ne junaillut liiton sivulle, missä ne ovat jo hetken olleet kun minä kirjoittelen tätä.

Mutta se minun asia otsikon aiheesta....koska itse olen sattuneista yhteensattumista johtuen hyvin rajoittunut seuraamaan livenä kisoja, olen pohtinut miten pääsen tuskastani kisapäivän tulos-/tapahtuma-anemiani kanssa. Aikaisemmin Paavo tai joku muu avulias sielu on minua pitänyt ajantasalla kisapäivän tapahtumista, mutta kun hiukan nolottaa aina olla pyytelemässä apuja...

Tänään teimme pienen pilot-harjoituksen Pälvin aikana Kiurun Sarin kanssa...ja ainakin minua se rohkaisi paljonkin. Loimme WatsUppiin ryhmän, johon reraliaikaisesti kerättiin tuloksia, kuvia ja muuta sälää kisan tiimellyksessä. Tässä pilotissa tosin oli nyt mukana vain Sari ja minä...mutta hyvin toimi.

Eli mitä ja miten...joku luo kisaa varten WatsUppiin, Viberiin tai johonkin vastaavaan ryhmän, mihin halukkaat voi liittyä. Sitten sinne ennen kisaa, kisan aikana ja tietenkin kisan jälkeen jälkipelit...tuloksia, kuvia, kommentteja ja mitä nyt vaan mieleen tulee. Helppoa kuin heinänteko...vaikka oikeasti heinänteko onkin aika vaikeaa...

Kenenkään ei ole pakko liittyä. Ei pakko lukea vaikka liittyisikin. Ei pakko lähettää mitän jos ujostuttaa jne. Mielellään joku ottaa kontolleen tulostaulusta tiedon keräämisen ajoittain...saa sitä sitten toki tehdä kuka vaan. Jos merkkareilla on aikaa ja halua niin hekin voi ajoittain viestiä oman jaksonsa tapahtumia. Tänään viestiminen tapahtui valokuvilla...siis homma oli käsittääkseni hyvin vaivatonta...kerro Sari jos olen väärässä. Sari näppäili aiakajoin kuvan tulostaulusta ja laittoi sen bittiavaruuteen...WatsUpilla siihen menee melkein viisi sekuntia koko toimitukseen. Ilmeisesti helpointa homma on just niita kuvia lähettelemällä.

Ehdotan, että tätä kokeillaan Tervakosken SM kisan yhteydessä isommallakin porukalla.

Tämä ei tietenkään korvaa tai poista mitään perinteistä tulostoimintaa, mutta uskon, että tietoa kisasta tämä lisää...muillekin kuin minulle.

Tänne mielipiteitä...monet teistä varmaan tuntee paremmin erilaisia some-välineitä... kertokaa...

terv. Jukka

Profile  

PostPosted: Sat Apr 25, 2015 6:46 pm 
Site Admin

Kuulostaa ihan hyvältä idealta.

Mietin, olisiko jokin facebook-ryhmä (tai vastaava) sopiva tähän. Sinne lisätyt kuvat ja kommentit ei katoaisi samalla tavalla kun whatsap ryhmäkeskustelut.

Profile  

PostPosted: Sat Apr 25, 2015 7:09 pm 
Aloittelija

Moi !

itsekin mietin naamakirjaa,,,mutta siellä on aika raskaasti mainostajia ja sitten muuta sälää. Watsuppi ja Viber vissiin hiukan kevyempiä tuon suhteen. Molemmilla mainitsemillani on myös se ominaisuus, että koko ketjun tai osia siitä voi siirtää halutessaan muualle...esim naamakirjaan sitten kun sessio on ohi...tai muuten documentoida omiin arkistoihinsa.

Mutta kuten aikaisemminkin olen maininnut....olen aika noviisi näiden kanssa. Perusajatus pitäisi olla, että koko homman saa luotua ja pyöritettyä minuutissa ja ilman kustannuksia tai suurempaa koodaajan taitoa.

jukka

Profile  

PostPosted: Sat Apr 25, 2015 8:24 pm 
Site Admin

whatsapp kuulostaa kyllä hyvältä, varsinkin jos sieltä saa keskusteluketjut talteen. Opin taas jotain uutta, yleensä whatsappilla lähettelen vanhemmille kuvia koirasta tai penskasta :P Mahdollisimman monta kokeilijaa mukaan ensi kisoihin.

Profile  

PostPosted: Sun Apr 26, 2015 10:16 am 
Aloittelija

Terve !

Eli tuumasta toimeen. Tervakoskella testataan miten toimii. Sari Kiuru isännöi ryhmää ja hänelle voi lähettää pyynnin ryhmään liittymisestä.
Tässä linkki Tervakosken Moottorikerhon sivulle.

http://www.temk.net/

Siellä heti oikeassa yläkulmassa linkki ohjeisiin....

Tarvitset puhelimeesi WhatsApp sovelluksen jonka saat imuroitua ilmaiseksi miltei kaikilta storeilta. Täällä tietoa sovelluksesta:

https://www.whatsapp.com/?l=fi

Tänne sitten voi kirjoitella kokemuksistaan.....

P.S. Tervakoskelaiset perustivat myös ryhmän "tervassa reenataan"...siihen liittymällä löydät takuuvarmasti ajokavereita....

terv. Jukka

Profile  

PostPosted: Fri May 08, 2015 4:55 pm 
Uudehko käyttäjä

Koitetaan huomenna myös naamakirjaa päivittää kisan aikana

https://www.facebook.com/groups/372690936228785/

Rva P1

Profile  

PostPosted: Fri May 08, 2015 10:28 pm 
Harrastelija

Moro,

Tervan SM 1. tulospalvelu kisan aikana löytyy täältä.

Jos havaitsette ongelmia niin palaute on tervetullutta, laittaisitteko ystävällisesti laitteen tiedot viestiin esim. Samsung galaxy S3, kiitos.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 7 posts ] 

All times are UTC + 2 hours