nbuu.com | Trial keskustelupalsta

Trial-aiheista keskustelua
It is currently Fri Apr 26, 2019 7:52 am

All times are UTC + 2 hours

Post new topic Reply to topic  [ 11 posts ] 
Author Message
PostPosted: Sat Apr 08, 2017 7:19 am 
Potentiaalinen mestari

Kuskit varmaan jo tietää kaikki muutokset (jos niitä on) mutta voisko joku ystävällisesti summata meille katsojille jos on mitään olleellisia muutoksia viime vuoteen Suomen säännöissä.

Profile  

PostPosted: Tue Apr 18, 2017 2:34 pm 
Tuleva mestari

En minä ainakan löytänyt mitään muuta kuin että uusi luokka oli tehty. Eipä ole kauheasti ollut mitään linkkejä täällä ollut sääntömuutoksiin esillä? Ne pitää kaivaa moottoriliiton sivuilta kai kun ei tänne nbuu.com nettisivustolle enään kerrota mitään vaikka on sellainen tiedotuskavanava olemassa?

Profile  

PostPosted: Tue Apr 18, 2017 3:06 pm 
Site Admin

mikä uus luokka?

Profile  

PostPosted: Tue Apr 18, 2017 3:27 pm 
Tuleva mestari

Olisko se vihdoinkin se miehet +100 kg tai matalakoulutetut ?

Profile  

PostPosted: Tue Apr 18, 2017 5:07 pm 
Mekaanikko

Ei oo jii, semmoista saanee vielä odotella. Uusi on junnut, 13-16v, alle 125cc, ajaa C-superin jaksot. JM-s näkyy ajavan 40+ jaksot.

TSir

Profile  

PostPosted: Tue Apr 18, 2017 7:54 pm 
Tuleva mestari

Joo näköjään se näin on. Piti oikein käydä lukemassa noi säännöt.
Oudoksun tätä jm-Superin ajattamista veteraanien jaksoilla. Esim yhdessä suosikki kisoistani Sulkatrialissa on
tähän asti superin ja veteraanien jaksojen välinen ero ollut suuri, ja olenkin mukavuuden halusta ajellut siellä superia.
Tiedän vain että muutama muukin superia ajanut "aikuinen" ei ole lähtenyt veteraaneihin ajamaan jaksojen haastavuuden takia.
Onko tarkoitus helpottaa ruskeiden jaksoja, koska sehän ei taas palvele veteraaniluokkaa, vai enkö taas tajua jotain?
Huomautan etten tällä kertaa purnaa asiasta, vaan yritän pysyä kärryillä :roll:

Profile  

PostPosted: Tue Apr 18, 2017 7:54 pm 
Tuleva mestari

hemmetti, juts 3v sittenhän me tilattiin sitä 100+ kg luokkaa, meitä Jiin kanssa sorsitaan peijooni... :)

Profile  

PostPosted: Tue Apr 18, 2017 8:07 pm 
Harrastelija

Kiva nähdä ketkä nykyään ovat ns. lajiryhmässä, siis nämä jotka täällä asiaa pohtivat. Eikös aihepiiri kuuluisi paremmin tuonne lajiryhmän alle? Ai niin se somekielto.

Profile  

PostPosted: Mon Apr 24, 2017 8:39 pm 
Uudehko käyttäjä

Siinä että Jii ja muut +40 superin kuskit ajaa SuomenCupissa 40+ jaksoja on ainakin se pointti että sillä saadaan superin jaksot junnuille sopivalle tasolle.
C-Super on junnuille se eka virallinen luokka ja on ollut ihan tyhmää että ne joutuu ajamaan jaksoja jotka on tehty niille kuskeille jotka SM:issä ajaa +40 luokkaa

SuomenCupissa ne +40 jaksot voi olla vähän helpompia kun vetskuille on kuitenkin tarjolla oikeeta ajettavaa SM-kisoissa

Profile  

PostPosted: Mon Apr 24, 2017 9:37 pm 
Tuleva mestari

Moi

Onhan se varmasti noinkin. Enkä mä sillä että tää ratkaisu olis huono, kunhan yritän pysyä jenkan juonessa mukana.
Enhän mä kato oo se penaalin terävin kynä, niin pitää välillä kysellä että mikä boogie.
Näissä asioissa on ilmeisesti näkemys eroja? Meinaan pari kesää sitten eräässä C Cup kisassa ihmettelin kuinkas nämä super jaksot vaikuttaa
paikkapaikoin vähintään yhtä haastavilta kuin veteraani jaksot. Minulle kerrottiin että koska tämä on C Cup kisa ja näin ollen junnujen sm kisat,
niin jaksoissa pitää olla haastetta. Onhan se varmasti näinkin. Mulle ihan sama, mä en oo enää ihan junnu :wink:
Meikä on ajatellu et oon ollu hyvä puntari niissä kisoissa. Jos meitsi voittaa juniorin kovin paljon, juniorin taso ei ehkä ole vielä ollut aivan superluokan tasolla.
Toisaalta, kun tässä menneitä kesiä muistelen pataanhan sieltä on tullut useasti. Tai ainakin kisat on olleet tiukkoja.
Se täytyy todeta että ratamestarin virka ei ole helppo noissa C Cup kisoissa. Junnujen kärki on kovia jätkiä jotka ajaa meikäläisen suohon nauraen.
Toisaalta häntäpään kuskit ei saa itse edes mopoa käyntiin, että tee siinä nyt sitten kaikille kivat jaksot :roll:
Ei mulla muuta , näkyillään taas kun kalusto saadaan teippailtua läjään.

Profile  

PostPosted: Thu May 25, 2017 3:27 pm 
Potentiaalinen mestari

Lueskelin ajankuluksi säädöksiä ja sellainen pisti silmään että vain sarjavalmisteisella sähkötrialilla saa osallistua. Tässä ei rajattu mitään luokkia ulkopuolelle eli kattaa myös jokkiksen.
Mikähän tämän asiaN taustalla mahtaa olla, siis miksi vain sarjavalmisteinen? Onko kyse kaupallisuudesta vai mistä?

Toinen mistä haluaisin kysyä on renkaat. C-luokka on määräyksistä vapaa mutta siis jokkis ei. Ymmärränkö oikein?

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 11 posts ] 

All times are UTC + 2 hours