nbuu.com | Trial keskustelupalsta

Trial-aiheista keskustelua
It is currently Wed Feb 20, 2019 1:20 pm

All times are UTC + 2 hours




Post new topic Reply to topic  [ 6 posts ] 
Author Message
 Post subject: Beta evo 10 takaiskari
PostPosted: Tue Aug 21, 2012 11:42 pm 
Offline
Aloittelija

Joined: Fri Sep 11, 2009 8:03 pm
Posts: 77
Takaiskarin huolto minkälainen operaatio se ois?

Kannattaako itse huoltaa vai käyttää huollossa?


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed Aug 22, 2012 6:40 am 
Offline
Mekaanikko

Joined: Wed Jun 30, 2004 7:06 pm
Posts: 1782
Location: Espoo
Kyllä minä veisin huoltoon ammattimiehelle.

TSir


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed Aug 22, 2012 8:12 am 
Offline
Tuleva mestari

Joined: Thu Nov 18, 2004 1:30 pm
Posts: 875
Location: Anttola, Mikkeli
Huomenta taas!

Jos tuossa TTT:ssä on vakioiskari, joka taitaa Betassa olla Paiolin tuote, se ei ole edes tarkoitettu huollettavaksi ollenkaan. Se ei silti estä ammattimiestä purkamasta ja huoltamasta iskaria. Kaikki yksipumppuisten iskarit ovat ns. kaasuiskareita, siellä on sisällä usean kymmenen baarin kaasupaine, ja se kaasu on typpeä, ei ilmaa. Purkaminen vaatii erikoisosaamista ja erikoistyökaluja; paine on päästettävä hallitusti ulos, ja on oltava laitteet ja kaasua saada se paine sinne taas takaisin. Kun iskari on auki, se on myös mahdollista simmittää eli säätää toisenlaiseksi, jos tietää mitä haluaa ja tarvii.

Paioli on tehty kertakäyttötuotteeksi, mutta kyllä niitä silti joku purkaa ja huoltaa. Jos iskarisi on Sachs, taitaa haaste olla vielä kovempi; siitä sanovat monet ammattilaisetkin että ei ole purettavissa eikä huollettavissa. Sen sijaan nämä kalliimmat, kuten Öhlins ja ilmeisesti myös Reiger, ovat valmistajankin mukaan tarkoitettu purettaviksi ja huollettaviksi, mutta eivät nekään kotikonstein, on oltava laitteita, työkaluja, tietoa ja osaamista.

Eli ei missään tapauksessa itse, vaan ammattimiehelle. Paiolille taitaa löytyä osaavaa huoltoa ainakin Jämpsästä ja Laukaasta täältä Keski-Suomen suunnalta, pääkaupunkiseudulta en tiedä ketään.

jv


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed Aug 22, 2012 9:41 am 
Offline
Aloittelija

Joined: Fri Jul 29, 2005 12:53 pm
Posts: 93
Location: Kyröskoski
Terve !

Todennäköisesti TTT pyörässä on Olle alla. Iskari on tehty huollettavaksi ja säädettäväksi kuskin halujen ja tarpeiden mukaan. Firenzen pajalla on kaveri, joka jopa osaa ja haluaakin puuhastella noiden pumppujen kanssa.
Jaakon kanssa ehdottomasti samoilla linjoilla... pumppu ammattilaiselle hoitoon jos tarvetta on.

jukka


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed Aug 22, 2012 10:04 am 
Offline
Potentiaalinen mestari

Joined: Wed Aug 02, 2006 6:02 pm
Posts: 227
iskarihuoltajia:

Petteri Gustafsson, Karkkila
040-5417206
www.gracing.net
petteri(at)gracing.net

Ari Skog, Otalampi/Vihti
050-5111920
www.skogracing.fi
ari.skog(at)kolumbus.fi


K.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu Aug 23, 2012 9:06 pm 
Offline
Aloittelija

Joined: Fri Sep 11, 2009 8:03 pm
Posts: 77
Juu Betassa on Ollen takaiskari. Attelin käyttää huollossa, kun ajokelit huononee.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 6 posts ] 

All times are UTC + 2 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Fatal: Not able to open ./cache/data_global.php