nbuu.com | Trial keskustelupalsta

Trial-aiheista keskustelua
It is currently Wed Feb 20, 2019 2:23 pm

All times are UTC + 2 hours




Post new topic Reply to topic  [ 9 posts ] 
Author Message
PostPosted: Wed Oct 22, 2014 7:10 pm 
Offline
Mekaanikko

Joined: Wed Jun 30, 2004 7:06 pm
Posts: 1782
Location: Espoo
Lisää uusia pyörämerkkejä, nyt Lampkinin avustuksella Vertigo. http://todotrial.com/en/news/item/2735- ... EfkfWIaySM

TSir


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue Nov 04, 2014 7:34 pm 
Offline
Mekaanikko

Joined: Wed Jun 30, 2004 7:06 pm
Posts: 1782
Location: Espoo
Ensimmäinen kuva Vertigosta: https://mobile.twitter.com/dougielampki ... 20/photo/1
(Se etummainen on Vertigo, taaempi on Lampkin)

TSir


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue Nov 04, 2014 7:47 pm 
Offline
Mekaanikko

Joined: Wed Jun 30, 2004 7:06 pm
Posts: 1782
Location: Espoo
Trial Magazinen uutinen aiheesta: http://www.trialmag.net/11/04/2014/lamp ... the-world/

TSir


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue Nov 04, 2014 8:03 pm 
Offline
Mekaanikko

Joined: Wed Jun 30, 2004 7:06 pm
Posts: 1782
Location: Espoo
Todotrialin artikkeli: http://www.todotrial.com/en/news/item/2 ... FkUYI4ayrU

TSir


Top
 Profile  
 
PostPosted: Mon Dec 01, 2014 7:39 pm 
Offline
Mekaanikko

Joined: Wed Jun 30, 2004 7:06 pm
Posts: 1782
Location: Espoo
Taitaa tuo Vertigo olla pidemmällä kuin slidewarena kun uskaltavat lähteä ajamaan jo tulevan kauden MM:ää. http://www.trialmag.net/12/01/2014/dabi ... go-motors/

TSir


Top
 Profile  
 
PostPosted: Fri Oct 28, 2016 6:55 pm 
Offline
Uudehko käyttäjä

Joined: Fri Oct 23, 2015 9:13 am
Posts: 25
onko näitä vertigoja paljonkin liikkeellä suomessa ja mimoisia kokemuksia niistä on hyviä tai huonoja


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun Oct 30, 2016 9:26 am 
Offline
Mekaanikko

Joined: Wed Jun 30, 2004 7:06 pm
Posts: 1782
Location: Espoo
Kyllähän noita Vertigoja ainakin täällä etelässä näkyy, uutena myyty ilmeisesti samaa luokkaa kuin muitakin merkejä. Niitä on eliittikuskeilla ja aloittelevilla harrastelijoilla. Omien lyhyiden ajojen mukaan ne ovat erinoamisia ajaa kuten muutkin uudet pyörät. Olen ajanut kahdella hyvin erilaisella pyörällä: täysitehoisella, joka tuntui minulle turhan tehokkaalta, ja sitten toisella harrastelija pelillä, joka oli lauhkea kuin lammas. Samat pyörät, erona vain se, että toisessa oli hidas kaasu ja vauhtipyörän lisäpaino. Se lauhkea oli hyvin saman oloinen kuin minun GG300 jossa on 1mm ylimääräinen kannentiiviste ja vauhtipyörän lisäpaino. Sama GG uutena vakioversiona tuntui liian tehokkaalta.

Eli: jokaista pyörää pystyy säätämään yksinkertaislla tempuilla haluamaansa suuntaan moottorin osalta, ajoasentoa on helppo säätää tankon ja jalkatappien osalta (esim S3:n tapeilla), ja iskareita on helppo säätää niin keulan kuin peränkin osalta. Väittäisin että jokaisen uuden pyörän saa säädettyä melko helposti jokaista miellyttäväksi. Ja jo ostotilanteessa voi koittaa miettiä haluaako mahdollisimman tehokkaan ja ison vehkeen vaiko pienemmän ja kesymmän. Siitä tehokkaasta saa helposti laukean, ja pienen pystyy osaava virittämään tehokkaaksi.

Tämä ei varmaan vastannut kysyjän kysymykseen, mutta kokemukseni mukaan eri merkkien välinen ero on keskimäärin pienempi kuin saman merkin eri tavalla säädettyjen yksilöiden välinen ero.

Luotettavuudesta, huollettavuudesta, kestävyydestä jne en tietenkään osaa sanoa mitään kun en semmoista omista.

TSir


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun Oct 30, 2016 3:08 pm 
Offline
Uudehko käyttäjä

Joined: Fri Oct 23, 2015 9:13 am
Posts: 25
kiitokset vastauksesta..lähinnä lastentaudit ja niitten olemassaolo kiinnosti mutta eikö näillä ajettu 1 kausi kisaa ennen kun tulivat varsinaisesti tuotantoon ja tavallisten kuolevaisten saataville joten ne taudit lienee jo matkalla karsituneet pois.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun Oct 30, 2016 6:15 pm 
Offline
Mekaanikko

Joined: Wed Jun 30, 2004 7:06 pm
Posts: 1782
Location: Espoo
Meidän piirit on aika pienet, Briteissä on trial vähän eri laajuudessa. Tässä trialscentralista vastaavaa keskustelua aiheesta: http://www.trialscentral.com/forums/top ... r-vertigo/

Mitä oon sivusta kuullut, niin tuo 9V ladattava vara-akku lienee hyvä varaosa mukana kuljetettavaksi, ei vie paljon tilaa. Olikohan tuolla että patterikin päy, mutta pitää irrottaa heti kun kone käy. Tämä tsekatkaa jos oikeasti Vertigolla ajelet, vedin ihan ulkomuistista.

TSir


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 9 posts ] 

All times are UTC + 2 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Fatal: Not able to open ./cache/data_global.php