nbuu.com | Trial keskustelupalsta

Trial-aiheista keskustelua
It is currently Mon Jun 17, 2019 3:10 am

All times are UTC + 2 hours




Post new topic Reply to topic  [ 5 posts ] 
Author Message
 Post subject: Ylikoon mäntä (GasGas)
PostPosted: Wed Mar 30, 2016 10:46 am 
Offline
Potentiaalinen mestari

Joined: Tue Dec 15, 2009 10:07 am
Posts: 257
Location: Pirkanmaa
Mopon pytyssä lukee A männän/pytyn kokona. Jostakin luin että vähä enempi ajetussa voisi käyttää seuraavaa ylikokoa.
Onko käytännön kokemusta pykälän verran ylikokoisesta männästä GasGasissa?


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed Mar 30, 2016 12:37 pm 
Offline
Mekaanikko

Joined: Wed Jun 30, 2004 7:06 pm
Posts: 1795
Location: Espoo
Ei oo asiasta suoraan kokemusta, mutta en lähtisi kokeilemaan ensin mittaamatta sylinteriä. En usko Kassun sylinterin ihan hevin kuluvan ei-Eliittiluokan ajossa, ja eikös se ole pinnoitettu jollain kovametallilla joka kestää kulutusta aika hyvin?

Onko siinä nykyään joku ongelma joka pitää korjata isommalla männällä? Meidän reilusti kuristetussa 300:ssa vaihdettiin männänrenkaat kun eivät istuneet nätisti uriinsa. Mitä lie oli tapahtunut, piti käydessä ylimääräsitä ääntä ja toinen rengas oli jostain syystä vino. Onneksi teho ei kasvanut. Ylikokosista männistä 2T vehkeistä sen verran kokemusta että joskus reilut 40v sitten eivät koneistamossa suostuneet poraamaan sylinteriä ilman mukana toimitettua mäntää, heille tehtaan ilmoittamat mitat eivät riittäneet. En tiedä onko tarkkuus nykyisin parempi tuotteissa.

TSir


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed Mar 30, 2016 4:32 pm 
Offline
Potentiaalinen mestari

Joined: Tue Dec 15, 2009 10:07 am
Posts: 257
Location: Pirkanmaa
En ole vielä pyttyä irroittanut (vasta tankki ja iskarin jalat maalattu) mutta eiköhän 5 vuotias mopo ole jo toisenkin männän tarpeessa vaikka eka tuossa on menossa.
Kyllä sen huomaa että vääntö on pikkuhiljaa pienentynyt. Ei silti etteikö 280 Ragan vääntö olisi riittävä vähän kuluneenakin. Mäntä pitää kuitenkin vaihtaa koska liiaksi kulunut mäntä syö pytyn pinnoitteen.
Trials Centralissa eräs kirjoitti jopa tuntimäärästä minkä jälkeen pykälää isompi mäntä olisi tarpeen. Mäntien koko-erot kyllä pahuksen pienet.
Pinnoitteen takia niitä ei voi porata paitti jos pinnoittaan uudelleen. Sellaistakin palvelua on olemassa.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Wed Mar 30, 2016 10:31 pm 
Offline
Tuleva mestari

Joined: Fri Dec 01, 2006 5:46 pm
Posts: 519
Katso ensin miten on männänrenkaat kuluneet ja mäntä. Luultavasti oikeasti selviät pelkkien männänrenkaiden vaihdolla.


Top
 Profile  
 
PostPosted: Thu Mar 31, 2016 2:46 pm 
Offline
Potentiaalinen mestari

Joined: Tue Dec 15, 2009 10:07 am
Posts: 257
Location: Pirkanmaa
markkujh wrote:
Katso ensin miten on männänrenkaat kuluneet ja mäntä. Luultavasti oikeasti selviät pelkkien männänrenkaiden vaihdolla.


Jostain syytä renkaiden ja koko mäntäsetin hintaero on ihmeen pieni. Yläpään laakeri pitää kuitenkin vaihtaa. Suunnitelmissa oli halkaista kone ja vaihtaa muutama oleellinen laakeri mutta ehkä tyydyn mäntään.
Nyt pitää vielä purkaa runko ja maalata se ynnä takahaarukka. Pitäähän pyörästä olla nätti :mrgreen:


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 5 posts ] 

All times are UTC + 2 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Fatal: Not able to open ./cache/data_global.php