nbuu.com | Trial keskustelupalsta

Trial-aiheista keskustelua
It is currently Fri Apr 26, 2019 7:52 am

All times are UTC + 2 hours




Post new topic Reply to topic  [ 3 posts ] 
Author Message
PostPosted: Sun Oct 12, 2014 8:48 pm 
Offline
Harrastelija

Joined: Wed Jan 18, 2006 8:57 pm
Posts: 148
Location: Tampere
Laji: Trial
Aika: Sunnuntaina 16.11.2014 klo 15.00
Paikka: Lempäälä, Sääksjärven paloasema, Varastotie 1, 33880 Lempäälä
Sääksjärvi on aivan Tampereen kupeessa.
Ilmoittautumiset to 13.11.2014 mennessä :arrow: TÄÄLTÄ
Toivomme mahdollisimman monien kuljettajien ja kerhojen edustajien pääsevän paikalle.
Kaikki lajin parissa toimivat ovat myös tervetulleita

Kysymyksiä tai toiveita käsiteltävistä asioista voi laittaa ennakkoon sähköpostilla lajiryhma(at)gmail.com

Muistakaa vastata myös KAUSIKYSELYYN


Top
 Profile  
 
PostPosted: Sun Nov 09, 2014 7:39 pm 
Offline
Harrastelija

Joined: Wed Jan 18, 2006 8:57 pm
Posts: 148
Location: Tampere
Vielä kerkiää mukaan. :arrow: ILMOITTAUDU TÄÄLTÄ


Top
 Profile  
 
PostPosted: Tue Dec 30, 2014 8:24 am 
Offline
Harrastelija

Joined: Wed Jan 18, 2006 8:57 pm
Posts: 148
Location: Tampere
Kauden päätöspalaveri 2014 muistio (lopputulokset löytyy 2015 säännöistä)

Aika: 16.11.2014 kello 15:00
Paikka: Lempäälä, Sääksjärven paloasema

Paikalla: Tommi Kallio, Sami Jääskeläinen, Kauko Kuusinen, Staffan Floessell, Leevi Lindqvist, Kaija Kokko, Tapio Seppälä, Janne Lindqvist, Leevi Paajanen,
Jörgen Nylund, Pertti Selin, Kari Paajanen, Tuula Haapanen, Reima Karjalainen, Jukka Parkkonen, Tauno Haapanen, Martti Malmberg, Betti Parkkonen,
Aki Antila, Juha Lepistö, Tea Lepistö, Heli Koskinen, Suvi Haanpää, Veijo Matinaho, Jukka Mäkelä, Jukka Myöhänen

1 § Kokouksen avaus
Lajipäällikkö Tommi Kallio avasi kokouksen klo 15:09.

2 § Kausi 2014 yleistä
Vuodelle 2014 lunastettiin 92 lisenssiä, joka on 7 vähemmän kuin edellisellä kaudella 2013.

SM/Suomen cup - kilpailut
Kauden aikana ajettiin 6. osakilpailua.
SM kultaa voitti Timo Myöhänen (HäMK).
40+ luokan voitti toistamiseen Sakari Sipponen (VMK).
Kerhojoukkueiden SM:n voitti Jyväskylän moottoriurheilijat ajajilla: Jussi Haapanen, Jere Karjalainen, Janne Karjalainen ja Otto Harjula.
A - luokan voittoon ajoi Henry Vierimaa (MPT).
B - luokan voitti Timo Setälä (VamMK).
Nuorissa voiton vei Leevi Lindqvist (MPT).
Niko Nurmio (MPT) oli tuplamestari voittaen C-Superin sekä SC cupin.

3 § Kansainväliset kisat
PM - kilpailut
Tämän vuoden kilpailu ajettiin Ruotsin Kinnassa. Suomi sai edustuksen kaikkiin luokkiin naisia lukuun ottamatta.
Joukkueet oli hieman kerätyt, mukana oli muutama todellinen ensikertalainen. Tavoite, että saadaan edustus tuli kuitenkin täytettyä.

Eliitti luokassa Timo Myöhänen ajoi pronssia.
Suomen miehet ajoivat pronssia joukkueella: Janne Karjalainen, Timo Myöhänen ja Tommi Kallio

Nuoret ajoivat myös pronssia joukkueella: Henry Vierimaa, Lari Seppälä, Leevi Paajanen ja Tomi Männikkö
Nuorten II joukkue taisteli hienosti koko päivän joukkueella: Leevi Lindqvist, Santtu Selin, Teemu Lepistö ja Tuukka Moberg

40+ joukkue oli neljäs joukkueella: Harri Vierimaa, Janne Nylund, Jörgen Nylund ja Tapio Seppälä

EM – kilpailut
Timo Myöhänen ajoi ensimmäisen kauden EM - Champion luokassa, paras sijoitus oli kahdeksas sija Belgian osakilpailussa.
Loppupisteissä Timo oli 13, sarjassa pisteille pääsi kaikkiaan 31 kuljettajaa. Jussi Haapanen osallistui myös Belgian osakilpailuun, sijoitus 15.

40+ luokassa Jussi Haapanen voitti Euroopan mestaruuden,
Suomella oli muutenkin hyvä edustus. Pisteille pääsivät myös Sami Kymäläinen, Staffan Floessel, Jörgen Nylund, Janne Nylund, Kai Malaska ja Jukka Mäkelä.

Henry Vierimaa ajoi Youth luokassa sijoittuen sijalle 18, samassa luokassa ajoi myös Lari Seppälä sijoittuen sijalle 20.
Santtu Selin osallistui Puolan Youth international luokkaan sijoittuen heti kärkikolmikon taakse kumpanakin päivänä.

MM – kilpailut
Timo Myöhänen ajoi kuusi osakilpailua World cup- luokassa. Paras sijoitus oli Englannissa 14 sija.
MM-joukkue kilpailuun emme saaneet joukkuetta tänäkään vuonna mukaan. Pääsyynä olivat kustannukset, jotka olisi pitänyt kuljettajien itse maksaa.

4 § Valmennus
Valmennusryhmä jatkoi toimintaansa seitsemällä yhteisellä leirillä.
Päävastuun valmennuksesta on kantanut Harri Oittinen. Yhden harjoituksen on vetänyt Sakari Sipponen.
Mukana ovat olleet ainakin Henry Vierimaa, Lari Seppälä, Leevi Lindqvist, Leevi Paajanen, Niko Lehto, Santtu Selin, Teemu Lepistö, Tomi Männikkö ja Tuukka Moberg
Kahdessa harjoituksessa on ollut mukana myös kasikymppi kuskeja.

Päätavoite valmennusryhmäläisillä oli PM-kilpailut.
Henkilökohtaiseen PM-kilpailuun osallistui Henry Vierimaa, Lari Seppälä, Leevi Lindqvist, Leevi Paajanen, Santtu Selin, Teemu Lepistö, Tomi Männikkö ja Tuukka Moberg

5 § Tulokset 2014
Käytiin läpi tarkemmat tulokset ja hyväksyttiin ne. Tulokset tarkemmin nähtävissä moottoriliiton nettisivuilta.

6 § Kilpailuliivit
Lajiryhmä toivoo liivien palautuvan pestyinä mahdollisimman pian seuroilta ja kuskeilta.
Kadonneesta liivistä laskutetaan käyttäjältä 30 euroa ja niiden tilalle tilataan uudet.

Kilpailun järjestäjät vastaavat, että liivit liikkuvat ajoissa kilpailupaikoille. Seuraava järjestäjä vastaa liiveistä.

7 § Kilpailukalenteri 2015
EHDOTUS:
SM-osakilpailut
9.5. SM I, Tervakoski
13.6. SM II, Kirkkonummi
25.7. SM III, Jyväskylä
29.8. SM IV, Nokia
5.9. SM V, Salo
26.9. SM V, Seutula
26.7. SM Joukkue, Jyväskylä

Suomen cup -osakilpailut
25.4. CUP I, Tervakoski
??.?. CUP II, Tampere?
27.6. CUP III, Jyväskylä
28.6. CUP IV, Jyväskylä
30.8. CUP V, Nokia
12.9. CUP VI, Kirkkonummi
19.9. CUP VII, Tervakoski

PM-kilpailut
8.8. PM, Henkilökohtainen, Randers, Tanska
9.8. PM, Joukkue, Randers, Tanska

EM-kilpailut
Europe Championship ja Over 40
12.4. EM I, Pietramurata, Italia
18.7. EM II, Lugerna San Giovanni, Italia
19.7. EM III, Lugerna San Giovanni, Italia
16.8. EM IV, Bilstain, Belgia
23.8. EM V, Grimalp, Sveitsi

Youth/Woman
11.4. EM I, Youth, Pietramurata, Italia
15.8. EM II, Bilstain, Belgia
22.8. EM III, Grimalp, Sveitsi

8 § Tulevaisuus 2015

”Super Finaali”
Finaalin edellytykset:
- Finaali mahdollista järjestää kilpailun korkeimmalle luokalle.
- Jaksoja voi olla yksi tai useampi.
- Aika pitää ottaa myös näillä jaksoilla.
- Ajojärjestys määräytyy kilpailun sen hetkisen tilanteen mukaan, paras kuljettaja ajaa jaksot viimeisenä.
- Jos mopo hajoaa niin saa korjata kunhan kerkiää omalle ajojärjestys paikalleen muuten tuomitaan 5vp.
- Palkintojenjako pyritään järjestämään välittömästi viimeisen finaali jakson jälkeen.

Kypäräpakko
SM-kilpailuissa
Jaksolla ollessa kuljettajilla/reppureilla pitää olla kypärä päässä, myös tutustumisen aikana.
Tuomari voi ensin huomauttaa asiasta, mutta jos siitä huolimatta ei laita kypärää päähän niin tuomitaan 5vp.

Suomen Cup-kilpailuissa
Suositellaan, että myös reppurilla olisi kypärä päässä.

Aikarangaistus
051.11.6 aikarangaistukset poistetaan kohdat
”Myöhästyminen lähdöstä kultakin minuutilta 1 piste”
”Myöhästyminen lähdöstä enemmän kuin 20 min poissulkeminen”

Mikäli kuljettaja ei ole omalla lähtöajallaan vastaanottamassa korttia niin hän saa sen vasta sen jälkeen kun kaikki kuljettajat ovat lähteneet.

Kiistatilanne
Kiistatilanne jaksolla
Tuomari katkaisee keskustelun tarvittaessa pilliin viheltämällä, jonka jälkeen kiistelystä annetaan lisävirhepisteitä.

Reppurit
SM-kilpailuissa:
Reppuri saa tulla jaksolle kun oma kuljettaja on seuraavana vuorossa ja kuljettaja on odottamassa jonotusalueella.
Tällöin ei saa kuitenkaan häiritä jaksolla ajavaa kuljettajaa tai tuomaria. Reppuri saa tarvittaessa liikkua jaksolla.

Suositellaan, että tuomari voi päästää tutustumisen aikana kulkemaan jakson läpi.

Suomen Cup kilpailuissa:
Reppurit saavat olla jaksolla tutustumisenkin aikana, mutta eivät saa häiritä ajavaa kuljettajaa tai tuomaria.

Yleistä:
Kaikissa kilpailuissa reppurilla pitää olla harmaa liivi päällä varustettuna oman kilpailijansa värisellä numerokyltillä.
Tuomari voi pyytää jaksolla olevat henkilöt poistumaan jaksolta, jos niistä on häiriötä hänen toiminnalleen.

Ympäristömatto
Ympäristömattoa on aina käytettävä kaluston alla varikkoalueella Matolla tarkoitetaan erityisesti öljyn imeytykseen tarkoitettua, öljyä läpäisemätöntä mattoa.
Ympäristömatoksi ei sovellu räsy- tai muut käytävämatot, jotka läpäisevät nesteet.
Ympäristömaton tekniset tiedot määritellään voimassa olevan FIM ympäristösäännön ”environmental code” mukaan.

Varoitus
Seuraavissa tapauksissa lajiryhmä antaa kuljettajalle varoituksen.
- Myöhästyminen ilmoittautumisesta/katsastuksesta
- Ei peru osallistumistaan kilpailuun
- Ympäristömaton käytön laiminlyönti
Mikäli lajiryhmän varoituksesta ei oteta opiksi niin seuraavalla kerralla asia menee lajiliiton käsiteltäväksi.

Lopputulokset
SM/Suomen Cup lopputulokset
SM- ja Suomen Cup loppupisteiden ollessa tasan kahdella tai useammalla kilpailijalla, ratkaistaan paremmuus lopputulokseen kilpailujen ensimmäisten, toisten, kolmansien jne. sijoituksien määrien mukaan tässä mainitussa järjestyksessä. Ellei eroa näinkään saada syntymään niin ajajien viimeisen yhteisen kilpailun tulos ratkaisee.
Lopputuloksissa kolmen parhaan jälkeen voi olla useampi sama sijoitus.

9 § Valvoja / tuomaristo

- Valvoja ei ole vastuussa kilpailun järjestelyistä, vaan kilpailun johtaja
- Valvoja toimii yhteistyössä kilpailunjohtajan ja tuomariston kanssa
- Kerro kilpailun järjestäjälle mikä meni hyvin ja kerro myös mitä pitäisi tehdä toisin
- Tee viipymättä valvojaraportti, täytä aidosti ja rehdisti kuten tapahtumat ovat edenneet
- Valvoja raportti tulee lajiryhmälle käsittelyyn, mikäli sinne on kirjattu käsiteltäviä aiheita
- Valvoja/tuomaristo/kilpailunjohtaja ovat ensiarvoisen tärkeässä asemassa sääntöjen valvomisessa

10 § Maajoukkuetoiminta
- Liiton tukeminen heikolla tasolla
- Nuoret pyritään saamaan Tanskan PM:n
- MM-joukkuekilpailu, Tarrangona, Espanja,
- Saadaanko kerättyä rahaa joukkue MM:n motocrossin tapaan sponsoreilta?
- Vaatii myös kuljettajien todellista tahto tilaa

11 § Ikä / kuutiotilavuus
Muutettaisiin seuraavien luokkien ikärajaa ja tilavuuksia.
Eliitti/A-luokat 16v, kuutiotilavuus vapaa
Nuoret 13-21v, max.125cc
Kaikki ikärajat tulkitaan niin, että kilpailija voi osallistua luokan kilpailuihin sen kalenterivuoden alusta lähtien milloin täyttää alaikärajan, ja sen kalenterivuoden loppuun milloin täyttää yläikärajan

12 § Muut asiat
- Palautekysely, vastauksia tuli hyvin, joita käytiin osittain läpi
- Ilmoittautuminen, kokeilu pidettiin hyvänä, toki kehitettävääkin löytyy. Kehitetään. Nettisivujen kehitys. Ylläpito talkoilla.
- Osanottomaksujen suuruus tulevalla kaudella, ei vielä tietoa kisojen maksuista, joten ei voida tehdä suuria päätöksiä
- Kilpailuiden osanottajamäärä, kuskeja pitäisi saada lisää
- Ennakkoon tutustumiskilpailu, ei tulevalla kaudella, maailmalla menty päinvastaiseen suuntaan ja luovuttu näistä kisoista.
- Non-Stop, ei tule käyttöön, loppuuko maailmallakin?

13 § Kevätkokous
Lajiryhmien yhteinen kevätkokous pidetään 18.4.2015 Vantaalla.
Tulee ehkä hieman liian myöhään, kun seuraavana viikonloppuna
ajetaan jo ensimmäinen kisa. Kokous pitäisi pitää jo aiemmin.

14 § Kokouksen päättäminen
Tommi Kallio päätti kokouksen klo 18:30.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 3 posts ] 

All times are UTC + 2 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Fatal: Not able to open ./cache/data_global.php